Serce jest najważniejsze - jak o nie dbać?

Filomag CardioSerce jest narządem, który pełni najważniejszą funkcję w naszym organizmie, dlatego należy stosować codzienną dbałość o układ krążenia.

Kontrolować ciśnienie tętnicze, dbać o właściwy poziom cholesterolu oraz cukru we krwi, wyeliminować nałogi w szczególności palenie tytoniu. Każdego dnia zaplanować minimum 30 minut aktywności fizycznej i wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe. Co najważniejsze, unikać nadmiernego stresu.

 

Kilka faktów, które pomogą Ci zrozumieć dlaczego warto dbać o serce:
• palacze mają niższe stężenie tzw. dobrego cholesterolu HDL, który chroni przed miażdżycą
• palenie przyczynia się do tworzenia w świetle tętnic zakrzepów, które mogą powodować zawały serca i udary mózgu
• u osób wypalających około dziesięciu papierosów dziennie występuje większe ryzyko pojawienia się choroby niedokrwiennej serca i zawału mięśnia sercowego
• aktywność fizyczna zwiększa kurczliwość mięśnia sercowego oraz przepływ krwi przez tętnice, obniża wysokość ciśnienia tętniczego i stężenia glukozy, a podwyższa poziom HDL tzw. dobrego cholesterolu, który chroni przed występowaniem miażdżycy
• osoby otyłe mają wyższe stężenie cholesterolu całkowitego, w szczególności jego frakcji tzw. złego cholesterolu (LDL) i trójglicerydów, a niższe tzw. dobrego cholesterolu (HDL), który wpływa na występowanie miażdżycy
• zbilansowana dieta pomaga zachować serce w zdrowiu, warto więc ograniczyć spożywanie pokarmów zawierających tłuszcze zwierzęce, cukry proste, a także pokarmy przetworzone i gotowe dania, a jadać chude mięso, warzywa, owoce oraz ryby